Przejdź do treści

Komornik Online – odpowiedzi na najczęstsze pytania

Jesteście ciekawi, jakie pytania najczęściej pojawiają się w związku z obsługą serwisu Komornik Online? A może macie wątpliwości, na które szukacie odpowiedzi? Dzięki naszemu długoletniemu doświadczeniu przygotowaliśmy dla Was odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. W tym artykule znajdziecie praktyczne wskazówki, które pomogą Wam łatwiej poruszać się po serwisie i w pełni wykorzystać jego funkcje!

Jak ubiegać się o konto dostępowe? ✍️

Zakładanie konta jest procesem etapowym i do jego prawidłowej realizacji niezbędne jest złożenie przez uczestnika wniosku o udzielenie dostępu do wybranej kancelarii komorniczej.

Na dokumencie należy uzupełnić takie informacje jak:

  • Imiona i nazwiska osób, które będą korzystały z kont 🧑‍💻
  • Adresy e-mail do odzyskiwania hasła 📧
  • Adresy IP (Opcjonalnie) – służące do określania miejsc, z których ma się odbywać logowanie 🌍
  • Podpis pełnomocnika, pracownika zarządu/wierzyciela lub innej osoby upoważnionej 🖊️
  • Zgoda/brak zgody na przesłanie drogą elektroniczną danych dostępowych 📜

Omawiane podpunkty oparte są o nasz szablon wniosku, który można pobrać na naszej stronie https://Komornik-Online.eu w zakładce „dla wierzyciela → jak uzyskać dostęp” lub będąc zalogowanym jako administrator kancelarii pod nagłówkiem „Informacje” → przycisk „wniosek o udzielenie dostępu”.

  1. Uczestnik deklaruje, że nie widzi udostępnionych spraw – jak to sprawdzić? 🔍

W pierwszej kolejności należy ustalić, z jakiego programu kancelaryjnego korzysta administrator kancelarii. W przypadku programu Sopockiego KomornikSQL znaczenie ma wybrany uczestnik z bazy komorniczej. Dla programu Krakowskiego Kancelaria Komornika istotny jest nr NIP, PESEL lub REGON jednostki.

Dalej należy ustalić typ konta uczestnika. W tym przypadku opieramy się na najczęściej zakładanym typie konta, jakim jest wierzyciel lub pełnomocnik. Rodzaj konta informuje nas, o jakiego uczestnika chodzi, czyli dla konta typu wierzyciel należy odszukać i wskazać podmiot wierzyciel lub jego przypisany NIP, PESEL lub REGON uzupełniony w programie komorniczym.

Po zapisaniu zmian, na liście kont dostępowych pełnomocników i wierzycieli każde konto posiada przypisany przycisk „sprawy uczestnika”. Zaznaczając wymieniony przycisk w wyszukiwarce wyświetli nam się ilość spraw oraz filtr służący do weryfikacji udostępnionych sygnatur. Komunikat „Brak danych” dla filtrowanej sygnatury oznacza brak udostępnionej sprawy.

Jeżeli zmiany dalej nie odniosły rezultatu, należy zweryfikować uprawnienia dotyczące stanów udostępnianych spraw oraz dat wszczęcia spraw. Nieprawidłowo wpisana ilość dni, źle określony okres kalendarzowy lub niewłaściwe zaznaczenie podpunktów również powodują, że sprawy się nie wyświetlą.

  1. Uczestnik chce wymieniać się dokumentami z kancelarią – jak uruchomić moduł wymiany dokumentów?📄➡️📤

Do obsługi wymiany dokumentów w serwisie wymagane jest złożenie prośby o włączenie modułu dodatkowego „Przesyłanie pism” przez uczestnika do wybranej kancelarii komorniczej. Administrator kancelarii wyraża zgodę w zakładce „Zarządzanie” → „Moduły Dodatkowe”.

  1. Brak połączenia z bazą danych – co robić w przypadku takiej sytuacji? 🚫💻

Jeżeli sytuacja dotyczy kancelarii komorniczej, wymieniony problem należy niezwłocznie zgłosić do obsługi informatycznej. Uczestnik, który nie może wyświetlić danych, powinien skontaktować się z kancelarią komorniczą. Jeżeli sytuacji nie uda się rozwiązać, należy poinformować o tym pomoc techniczną serwisu. Nr telefonu dostępny jest w prawym górnym rogu interfejsu użytkownika.

  1. Jak wygenerować raport w serwisie? 📊

Do stworzenia raportu potrzebne są wskazania określonych spraw oraz rodzaj raportu, jaki chcemy wykonać.

Pierwszym sposobem jest wykonanie zestawienia za pośrednictwem zakładki „Sprawy → Lista spraw”. Po przejściu dalej należy wyszukać i zaznaczyć odpowiednie sprawy, a następnie kliknąć w przycisk „Raport” lub „Raport auto”. Idąc dalej, wybieramy rodzaj zestawienia, zakres dat (raport auto.) oraz ustalamy nazwę. Finalnie kończymy tworzenie klikając w przycisk „Wygeneruj raport”.

Drugim sposobem jest zlecenie za pośrednictwem zakładki „Raporty → Utwórz”. Wykonując raport w ten sposób, wprowadzamy odpowiednie sygnatury do pola „Sygnatury” oddzielone przecinkiem lub średnikiem. Jeżeli raport ma się składać tylko z wybranych typów spraw, należy je wskazać używając okna wyboru „Stan sprawy”.

„Raport auto.” oraz raport wykonany drugim sposobem są zestawieniami generowanymi w tle, które można pobrać w zakładce „Raporty → Do pobrania”. Pliki są kompresowane i dodatkowo zabezpieczane hasłem, które należy wprowadzić przy wypakowywaniu archiwum. Hasła są wyświetlane bezpośrednio przed pobraniem.